АМКУ почав розгляд справи проти одного з підприємств ДУСі

16:36 18/08/2016

Антимонопольний комітет України (АМКУ) почав розгляд справи за ознаками вчинення державним підприємством «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» в особі дирекції державного підприємства ДП «ГДІП «Інпредкадри» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 частини другої статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку ведення та зберігання трудових книжок працівників представництв іноземних компаній шляхом встановлення таких цін та умов надання послуг, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила державний уповноважений Антимонопольного комітету України Агія Загребельська, зазначивши, що АМКУ провів дослідження щодо відповідності вимогам законодавства про захист економічної конкуренції діяльності ДП у частині встановлення вартості послуг з ведення кадрової роботи, пов’язаної з веденням та зберіганням трудових книжок громадян України, які працюють в представництвах іноземних компаній.
Результати дослідження засвідчили, що послуга з ведення та зберігання трудових книжок працівників представництв іноземних компаній не є ексклюзивною в силу відсутності необхідності наявності спеціальних знань, умінь, навичок та використання спеціального обладнання при наданні зазначеної послуги.
«Дії ДП, які полягали у встановлені в період з 2012 по 2015 роки вартості послуги з оформлення на роботу громадян саме в доларах США та не скорегованої відповідно до зміни курсу гривні до іноземної валюти та розміру витрат ГДІП, а також у включенні до сплати саме комплексної послуги, а не тих складових, які іноземні представництва отримували фактично, містять ознаки порушення, передбачені пунктом 1 частиною другою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку шляхом встановлення таких цін та умов надання послуг, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку», — пояснила державний уповноважений АМКУ.
З метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, АМКУ надав ДП обов’язкові для розгляду рекомендації. А саме привести вартість комплексних послуг з оформлення на роботу військовозобов’язаних та невійськовозобов’язаних громадян України в іноземні представництва до економічно обґрунтованого рівня, який існував би за умов значної конкуренції на ринку зазначених послуг, окрім вартості комплексної послуги з оформлення на роботу військовозобов’язаних та невійськовозобов’язаних громадян України в іноземні представництва затвердити вартість кожної складової цієї послуги (підпослуги). В договорах з представництвами іноземних компаній на ведення кадрової роботи передбачити можливість оплати іноземним представництвом лише тих складових комплексних послуг з оформлення на роботу військовозобов’язаних та невійськовозобов’язаних громадян України в іноземні представництва, які були фактично ним отримані.

За результатами розгляду і виконання рекомендацій державним підприємством було зменшено кількість складових комплексних послуг з оформлення на роботу невійськовозобов’язаних/військовозобов’язаних працівників, а саме з 14/15 одиниць до 8/9 одиниць, проте з одночасним підняттям вартості послуг (249/280 доларів США). При цьому, державним підприємством не було виокремлено послуги для забезпечення можливості отримувати представництвами іноземних компаній лише окремих послуг, а не їх в комплексі і оплачувати ті, що фактично були отримані.
Аналіз наданої ДП інформації про розгляд та виконання рекомендацій свідчить про те, що рекомендації АМКУ не виконані, оскільки підприємством не виокремлено послуги, що можуть замовлятися та оплачуватися представництвом за фактом їх надання (натомість сформовано комплекс послуг), переглянута вартість комплексу послуг не є економічно обґрунтованою.

Нагадаємо, що пунктом 2.21 Інструкції про порядок ведення трудових книжок передбачено, що трудові книжки громадян, які працюють за трудовими договорами в іноземних представництвах, в іноземних кореспондентів, співпрацівників міжнародних організацій та інших прирівнених до них іноземців на території України, зберігаються: в м. Києві — в Генеральній дирекції Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв, в Автономній Республіці Крим — у філіалі Генеральної дирекції Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв м. Ялти, в областях — в управліннях зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності облдержадміністрацій або підприємствах, визначених обласними державними адміністраціями, у м. Севастополі — в міській державній адміністрації. Ці організації роблять позначки у трудових книжках про прийняття на роботу і про звільнення з роботи відповідно до трудових договорів і довідок наймачів. Запис, зроблений у трудовій книжці іноземними представництвами; іноземними кореспондентами, співпрацівниками міжнародних організацій та іншими прирівненими до них іноземцями на території України, є недійсним. Необхідність визначення установи для ведення та зберігання трудових книжок працівників зумовлена тим, що, за інформацією Мінсоцполітики (лист від 17.11.2015 № 17440/0/14-15/06): «запис, зроблений у трудовій книжці іноземними представництвами, іноземними кореспондентами, співпрацівниками міжнародних організацій та іншими прирівненими до них іноземцями на території України є недійсний». Також Мінсоцполітики повідомило, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок громадян, які працюють за трудовими договорами в представництвах іноземних компаній, несуть керівники юридичних осіб, визначених пунктом 2.21 Інструкції. Відповідно до Інструкції виключне право надання послуг з ведення та збереження трудових книжок громадян, які працюють за трудовими договорами в іноземних представництвах, співпрацівників міжнародних організацій та інших прирівнених до них іноземців на території України надано Генеральній дирекції Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв, управлінням зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності обласних державних адміністрацій (далі – ОДА) або підприємствам, визначеним ОДА (далі – установи).
Отже, вказані установи, отримавши виключне право на надання «ексклюзивних» послуг, мають ознаки таких, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку ведення та збереження трудових книжок в територіальних межах областей та міст Києва і Ялти. При цьому порядок ціноутворення, порядок надання зазначених послуг та її складові Інструкцією не визначено.

Другие новости
Loading...

Громадське онлайн